Vodič za kozmetičke salone + svilene trepavice

  • admin
  • March 24, 2019
  • Comments Off on Vodič za kozmetičke salone + svilene trepavice
  • Blog

Kako da vaš kozmetički salon PROGLEDA – ali bukvalno: 7 jednostavnih i jeftinih koraka za povećanje prodaje u 2019. godini

Od kad je sveta i veka, dame širom planete tražile su načine da ulažu u svoj izgled. Čak je i poznata Kleopatra znala za „trikove“ koji su joj dovodili modne rimske udvarače pred noge.


Vremena se jesu promenila, ali ženski svet nije. I dalje postoji potreba za ulepšavanjem i održavanjem svog fizičkog izgleda. I ne, to nema veze ni sa statusom, ni sa ženskom sujetom, ni sa bilo kojim drugim stereotipom koji se pripisuje ženama koje žele da ostanu lepe dokle god to mogu.


Zadatak vlasnika i menadžera kozmetičkih salona zato nije nimalo jednostavan: kako svojim klijentkinjama iznova i iznova pružati uslugu koja de ih privoleti da se uvek vradaju?


Ne brinite, niste jedini vlasnik i menadžer kozmetičkog salona koji se bori sa ovakvim pitanjem. Svako ko želi da unapredi svoje poslovanje svestan je da mora da ulaže ne samo u opremu i personal ved i u druge aspekte poslovanja koji de mu omoguditi željeni napredak.


Sa željom da pronađete taj jedan korak (obično je samo toliko i potrebno za uspeh!) koji de vam omoguditi da povedate prodaju u 2019. godini, pripremili smo vam ovaj vodič. Ne trošite uzaludno novac na različite „proverene sisteme“ ili „šeme“ koje vam se serviraju na društvenim mrežama, a koji često nisu prilagođeni potrebama vašeg biznisa.

Pored praktičnih saveta i proverenih primera iz prakse, u ovom vodiču pronadi dete i:

Pored praktičnih saveta i proverenih primera iz prakse, u ovom vodiču pronadi dete i:

  • Tri najveda izazova svakog kozmetičkog salona – i kako ih prevazidi;
  • Od malog, lokalnog salona do uspešnog biznisa: kako se razvijati po ugledu na uspešne kozmetičke salone;
  • 7 jednostavnih i jeftinih koraka za povedanje prodaje u 2019. godini.

Verujemo da svaki vlasnik ili menadžer kozmetičkog salona želi da njihove klijentkinje uvek budu u toku sa najnovijim trendovima u svetu ulepšavanja. Zato smo pripremili i bonus: modni trend koji mora da postane deo vaših usluga ove sezone!

Tri najveća izazova svakog kozmetičkog salona u Srbiji

Oni koji su u poslu ved nekoliko godina sigurno se sedaju svojih početaka: traženje lokacije, traženje adekvatnog prostora, kupovina opreme, unutrašnji radovi… A kada bi to bilo gotovo, onda bi usledilo traženje radnika i, na kraju, promovisanje i traženje novih klijenata.


Čak iako je ulepšavanje nešto što nikada nede izgubiti na značaju ni u vremenu neprestanog tehnološkog usavršavanja, postoji nekoliko ključnih izazova koje je potrebno prevazidi da biste vašem salonu osigurali bezbrižnu i stabilnu bududnost.

Lokacija

Prilikom otvaranja kozmetičkog salona, neophodno je voditi računa o izboru lokacije i to iz nekoliko razloga. Prvo, želite da budete primedeni – ko može da zna za vaš salon ako ga smestite „u kraju“, daleko od pogleda vedine prolaznika? Mada ima slučajeva uspešnih salona „iz kraja“, oni su više izuzetak koji potvrđuje pravilo.


Druga stvar koja je povezana sa izborom lokacije za vaš kozmetički salon je reputacija. Ako je vaš salon smešten u kraju koji je nesiguran, nedovoljno osvetljen ili sa gotovo nepostojedom infrastrukturom (putevi, kanalizacija, asfalt…), klijentkinje de vas verovatno izbegavati u širokom luku,
bez obzira na cenu ili kvalitet usluge.


Takođe, u zavisnosti od toga koju lokaciju izaberete za otvaranje svog salona, privudi dete i određeni tip klijentkinja. Ako, na primer, otvorite salon u blizini škola i vrtida, verovatno dete biti pouzdana „usputna stanica“ mamama čija deca pohađaju te ustanove. Sa druge strane, otvaranje kozmetičkog salona u blizini tržnih centara ili urbanih delova grada (naročito u vedim gradovima) može da vam dovede i moderne, uspešne i platežno sposobne klijentkinje.


Odabir prave lokacije na početku poslovanja u velikoj meri odredide i vašu poslovnu bududnost.

Naravno, nedete uvek biti u mogudnosti da izaberete „top“ lokacije u gradu (npr. konkurentnost i dostupnost određenih lokacija u Beogradu ili Novom Sadu otežava vlasnicima kozmetičkih salona da dođu do idealnih lokacija), ali dobro razmislite o izboru lokacije.


Ako u bududnosti planirate da proširite poslovanje i otvorite još kozmetičkih salona, takođe treba planski da pristupite izboru lokacije. Ne treba da gledate šta je vama zgodnije pa da „načičkate“ tri ista lokala u razmaku od kilometar. Imajte na umu potrebe vaših klijentkinja, odnosno gde postoji potreba za otvaranjem kozmetičkog salona.

Usluge

Lokacija jeste važna prilikom otvaranja kozmetičkog salona, ali sigurno nije najbitnija stavka. Vrsta usluga na kojima se bazira vaša ponuda u velikoj meri de odrediti i uspešnost vašeg lokala, na duže staze.


Pojedini kozmetički saloni, naročito oni koji tek započinju sa radom, nemaju jasno definisan pristup klijentkinjama pa nude sve usluge koje u tom trenutku mogu da ponude. Razumljivo: želite da pokrenete svoj salon i da obezbedite dovoljan broj klijentkinja da biste napredovali. Međutim,
preveliki broj usluga može biti i mač sa dve oštrice na duže staze. Pomislite samo na sve one salone koje ste viđali a koji u 40 kvadrata imaju i šminkera, i frizera, i kozmetičarku? Plus, svu tu opremu koja je neophodna za funkcionisanje salona!


Sa druge strane, ograničiti se samo na jedan tip usluge – na primer, kozmetičke usluge opšteg tipa – može da vam uskrati mogudnost za napredovanjem. Klijentkinje de dolaziti kod vas jer nudite ono što
im treba, međutim kada budu poželele „nešto više“… Vi nedete modi da im odgovorite.


Svaki uspešan kozmetički salon ima svoj „potpis“ – uslugu koja ga čini jedinstvenim i prijemčivim u odnosu na konkurentske salone. Bilo da se radi o friziranju, nezi lica i tela, šminkanju ili masaži, neophodno je da pronađete kombinaciju koja de vam doneti najpovoljniji rezultat.

Cena

U poslovnoj slagalici, uspešnost zavisi od toga da li de se svi aspekti „uklopiti“ u jednu smislenu i funkcionalnu celinu. Ako ijedan od njih „štrči“, automatski ne možete da napravite skladnu sliku.


Mnogi uspešni vlasnici kozmetičkih salona redi de vam surovu istinu – cena je i dalje jedna od prvih stvari koja de privudi ili odbiti vaše potencijalne klijentkinje.


Džaba i lokacija, i moderan dizajn, i usluga, i ljubazno osoblje kada su vam cene suviše niske pa delujete kao „fejk“ profesionalci ili previsoke pa delujete kao „napucani“ salon. Kao vlasnik kozmetičkog salona, u interesu vam je da, pored kvalitetne usluge, ostvarite i neki profit.

Međutim, taj profit je mogude ostvariti samo ukoliko su vaše klijentkinje spremne da plate realnu cenu vaših usluga.

Šta to zapravo znači?
To znači da, osim što u cenu uračunavate sve osnovne troškove usluge (kao što je materijal, radna snaga, satnica, itd.), uračunavate i onaj deo „čiste“ zarade, tj. profit.

Problem se javlja kada klijentkinja ne prepoznaje vrednost usluge koju joj pružate, pa joj svaka cena deluje nerealno i preskupo.
Kako ih prevazići?
Sada kada smo identifikovali koje su to prepreke koje vam stoje na putu uspešnog vođenja kozmetičkog salona, hajde da vidimo kako se one mogu prevazidi.


Prilikom izbora lokacije za vaš salon, imajte na umu sledede stavke:

  • Da li je lokal smešten u prometnoj ulici ili ne?
  • Da li se u blizini lokala nalazi parking?
  • Da li se lokalu može lako pristupiti bez automobila (npr. udaljenost stanice gradskog
  • prevoza)?
  • Da li je ulica u kojoj se nalazi lokal dobro osvetljena i asfaltirana?

Kada se opredeljujete za vrstu usluga koje dete ponuditi u vašem salonu, razmišljajte o slededem:

  • Kakve klijentkinje želite da privučete?
  • Kakve usluge u ovom trenutku možete da pružite (bez angažovanja dodatnog personala)?
  • Kakve usluge su trenutno popularne i tražene?
  • Koje usluge ne zahtevaju veliku investiciju a donose dobar profit?

Najosetljivije područje svakog biznisa je cena. Stoga je važno razmotriti slededa pitanja:

  • Koliki su vaši realni troškovi (bez uračunatog profita)?
  • Koliki su vaši troškovi sa uračunatim profitom?
  • Da li vaše klijentkinje mogu da priušte tu cenu?
  • Da li je vaša cena odraz kvaliteta i vrednosti vaših usluga?
  • Da li ste voljni da povremeno prilagodite cene kroz akcije i popuste?

Verujemo da dete uz ove savete postaviti stabilan i čvrst temelj za izgradnju uspešnog kozmetičkog
salona. U nastavku pročitajte jedno zanimljivo iskustvo o podizanju uspešnog kozmetičkog salona u
Srbiji.

Od malog salona do uspešnog biznisa: razvijajte se po ugledu na ovu preduzetnicu iz Srbije

Mnogi vlasnici i menadžeri kozmetičkih salona uvek traže odgovor na pitanje „šta je to što jedan kozmetički salon čini uspešnim“. Ono što se zapravo krije iza ovog pitanja je večita ljudska potreba za tajnom, prečicom, magičnom formulom koja garantuje uspeh.
Nažalost, do uspeha se dolazi na mnoštvo različitih načina, ali nikako prečicom.
I ti koji su nešto „uspeli“ u kratkom roku ili „skradenim putem“ vrlo brzo otkriju da to nije bio pravi uspeh.
Ved samo kratkoročni.
Za onaj pravi, dugotrajni uspeh neophodno je mnogo više strpljenja. To najbolje zna jedna od najuspešnijih preduzetnica u 2017. godini u jednoj opštini na jugu Srbije.
Poslovni uspesi nisu vezani samo za velike gradove poput Beograda, Novog Sada, Kragujevca ili Subotice. Čak i u mestima koja, naizgled, nisu razvijena ili nemaju „aktivan“ socijalni život postoje ljudi preduzetničkog duha.
Čak i u takvim mestima postoji potreba za uslugama ulepšavanja i nege lica i tela.
Žena koja je za samo nekoliko meseci uspela da svoj kozmetički salon postavi na noge imala je čvrstu želju da uspe. Pošto nije mogla da pronađe posao u struci, opredeli la se za prekvalifikaciju i počela da pohađa kurseve za nadogradnju noktiju.
Kurs po kurs, ona je sticala samopouzdanje, veštinu i uverenje da de joj nova profesija pomodi da materijalno obezbedi sebe i svoju porodicu.
Po završetku kurseva, odlučila se da konačno otvori svoj salon. No, nije gajila iluziju da de klijentkinje trčati u njen salon čim ga otvori. Uložila je mnogo danonodnog rada da bi stekla poverenje klijentkinja, jer je znala da ako se dogodi da jednom prekrši svoju reč, ostade mrlja na njenom imenu
i imenu njenog salona. Da bi postigla sve oko salona, morala je da bude dobro organizovana.

Nije bilo vremena za bacanje: svi termini su morali biti ispoštovani, svi termini dobro proračunati (da se ne bi dogodilo da se termini preklapaju ili da ona ne stigne da usluži sve klijentkinje).
Počela je od jedne, naizgled jednostavne usluge: nadogradnja noktiju. Međutim, kada je stekla prostora za nadgradnju, uvela je i druge usluge, te tako kompletirala svoju ponudu.


Zapanjuje činjenica da ovaj salon, koji uspešno posluje zahvaljujudi predanosti i upornosti vlasnice, poseduju klijentkinje čak iz Beograda! To vam govori koliko je zapravo ta usluga kvalitetna.


Iz ove priče naziru se koraci koje je ova uspešna preduzetnica preduzela da bi postavila svoj sa lon na noge:

  1. Želja da se uspe;
  2. Odlučnost i upornost;
  3. Usavršavanje u željenoj oblasti;
  4. Predanost poslu;
  5. Rad, rad, rad (najmanje par meseci);
  6. Vrhunska usluga;
  7. Dobra organizacija;
  8. Izgradnja sigurne baze klijentkinja;
  9. Izgradnja reputacije salona.

Ovih devet koraka izgleda jednostavno kada se ovako pročitaju, ali mnogi vlasnici i menadžeri kozmetičkih salona često zaboravljaju na vedinu njih. Prilikom otvaranja novog salona kao i prilikom proširenja posla, često razmišljate strateški, pratedi logiku novca i profita.


To je, naravno, sasvim razumljivo: vi ste taj salon otvorili da biste od toga zarađivali.

Međutim, kada planirate uspeh svog salona, imajte na umu jednu drugu perspektivu: perspektivu klijentkinja. Sve što činite ili ne činite za vaše klijentkinje od trenutka kada prvi put otvorite vrata svog salona direktno de uticati na vašu poslovnu uspešnost.

Lista devet koraka za uspešno postavljanje kozmetičkog salona ima prostora i za nastavak. Zato dete u finalnom delu našeg vodiča „Kako da vaš kozmetički salon PROGLEDA – ali bukvalno“ saznati nešto više o 7 jednostavnih i jeftinih koraka za povedanje prodaje u 2019. godini.

7 jednostavnih i jeftinih koraka za povećanje prodaje u 2019. godini

Konačno! Prelazimo na stvar koju ste ovako strpljivo čekali: kako da u ovoj godini prodaja u vašem salonu poraste?

Ne možemo da vam garantujemo procente i tačne brojke; to ipak zavisi od mnoštva drugih faktora.

Ipak, uz primenu ovih 7 jednostavnih i jeftinih koraka za povedanje prodaje garantuj emo da dete osetiti boljitak. A ako se budete dosledno pridržavali jasno definisane prodajne strategije, verujemo da de taj uspeh biti još eksplozivniji!

1 Ne štedite na personalu

Ni lep enterijer, ni najsavremenija oprema, ni vrhunska lokacija ne mogu da nadomeste uticaj koji ljubazno i profesionalno osoblje može da ostavi na vaše trenutne i budude klijentkinje.

Kada tražite radnice ili radnike za vaš kozmetički salon, imajte na umu da su oni, zapravo, ogledalo salona: oni su
prvo što de vaše klijentkinje videti kada budu dolazile na zakazane tretmane.

Način na koji se osoblje odnosi prema klijentima odredide i reputaciju vašeg salona. Ne zaboravite da svojim zaposlenima omogudite i usavršavanja u struci, da biste time poboljšali njihov učinak i osigurali napredak salona.

2 Tražite prijatelje, ne mušterije

Jedna od najvedih grešaka koju vlasnici i menadžeri kozmetičkih salona prave jeste što ne ulažu u odnose sa svojim klijentkinjama. Ma koliko bilo teško ili izazovno održavati kontakt sa svakim ko uđe u vaš lokal, pronađite vremena da svakome pružite isti utisak – isplatide vam se.

Kada svoje klijentkinje gledate kao nekoga ko de vam, potencijalno, doneti mnogo više od novca (preko svojih kontakata ili poznanstava), lakše dete pronadi način da uspostavite trajniji odnos sa njima. Bilo da im omogudite različite akcije i popuste ili ih uključite u promotivne aktivnosti, uvek im
dajte dovoljno razloga da se vradaju u vaš salon.

3 Revizija unutrašnjosti salona

Bezbrojna ogledala po zidovima? Neugledni i zapušteni zidovi? Nameštaj koji se raspada? Ne dozvolite da vaš kozmetički salon izgleda kao ruglo. Uvek morate biti svesni toga da se i enterijer vrednuje – i da može da vam donese nove klijentkinje ukoliko ga redovno održavate.

Trudite se da ne dođete u fazu kada dete morati da uložite veliku sumu novca u osvežavanje enterijera. Uvek promenite barem nešto u unutrašnjosti lokala – vaše klijentkinje de to ceniti.

4 Redovno servisiranje i ulaganje u opremu

Ne treba spominjati da je ulaganje u opremu imperativ u poslovanju kozmetičkog salona. Trudite se da sva oprema i materijali sa kojima radite budu proverenog kvaliteta. Ne želite da dođete u situaciju
da se javljaju „nezadovoljne klijentkinje“ koje su kod vas radile nokte ili su bile na tretmanu, pa nisu zadovoljne kvalitetom pružene usluge.

5 Marketing

Ulaganje u marketing je uvek isplativo, bez obzira na to koju vrstu marketinga odaberete. Ukoliko niste, otvorite nalog na društvenim mrežama, najidealnije Instagramu. Budite redovni u postovanju
objava. Profesionalni savet se takođe uvek isplati – iako vam se čini da je mnogo novca u pitanju na početku, kroz par meseci videdete i prve ozbiljne rezultate, kao i povradaj na vaše ulaganje.

6 Usluga na prvom mestu

Uvođenje novih usluga drastično de poboljšati vašu reputaciju na tržištu. Osluškujte potrebe vaših klijentkinja, ali se trudite da ostanete jedinstveni i dosledni sebi. Ne isplati se da kopirate neki drugi salon samo zato što je uspešniji od vas.
Tražite uzore u vašem okruženju koji de vam pomodi da odredite kurs kojim želite da vodite svoj salon. Takođe, budite u toku i sa svetskim trendovima – i ne bojte se rizika.

7 Korigujte cene s vremena na vreme

Cenovnik je najosetljivija tačka svakog kozmetičkog salona. Povremeno korigovanje cena je neophodno ukoliko zaista želite da vaš salon radi dugi niz godina. Ne plašite se da povedate cene svojih usluga kada za to dođe vreme – tržište je fleksibilno, ekonomske prilike varljive, a vi imate u
interesu i da ostvarite neku zaradu od svog posla.

Kada steknete bazu klijentkinja koje dolaze u vaš salon zbog usluge, dobre atmosfere, prijatnog osoblja, cena de im biti najmanji problem – one ved dobijaju vrednost koju zaslužuju!

Ne brinite, nismo zaboravili obećani bonus!

Apsolutni hit u svetu lepote ove sezone

Verovatno ste i sami osetili „pomamu“ za svilenim trepavicama, a svi vedi saloni u Srbiji su se i te kako pobrinuli da obezbede kvalitetne trepavice i pratedi materijal na vreme.

Ukoliko još niste uveli uslugu nadogradnje svilenih trepavica, evo zašto bi trebalo.


Svilene trepavice napravljene su od kvalitetnih sintetičkih materijala da bi što vernije odgovarale izgledu pravih trepavica. Pošto su izuzetno verne u izgledu prirodnim trepavicama, mnoge dame se
odlučuju da istaknu svoj izgled nadogradnjom ovih trepavica.


Kao vlasniku ili menadžeru kozmetičkog salona, usluga nadogradnje otvara nova vrata u poslovnom svetu: ne samo da dete unaprediti vašu trenutnu ponudu, ved dete vašim klijentkinjama omoguditi da
ostare dugo željeni san o zavodljivom i fatalnom pogledu.


To će vašem salonu biti snažan adut u konkurenciji sa drugim salonima!